Kala- ja kalastuspajassa oppilaat mm. miettivät kysymyksiä asiantuntijalle.
Oppilaat käyttivät tietolähteinään internettiä ja kalakirjoja.
Pelisuunnittelupajassa oppilaat jakautuivat pienempiin ryhmiin. Ryhmissä oppilaat valmistavat lautapelejä, tietokone- ja puhelinpelejä sekä minecraft pelin. Yhdessä pelissä kalastetaan norppia.
Taidepajassa oppilaat kuvaavat kuutin selviytymistä kevätjäillä.
Sulkavan yhtenäiskoulussa tutkitaan kuluvan kevään aikana yllä olevien asioiden lisäksi seuraavia asioita:
- Missä on hyvät kalapaikat, millaiset uistimet ovat parhaita ja millaisia taitoja kalastajilla pitää olla?
- Millä eritavoilla Saimaan kaloja voi valmistaa?
- Miten joutsenet hyötyvät Saimaasta, millainen on norpan rakenne ja miten kuutti elää ensimmäiset viikkonsa?
- Miten Saimaa on syntynyt ja onko Saimaan rannalta löytynyt kivikautisia esineitä?
- Miten Saimaa vaikuttaa ihmisten hyvinvointiin?
Työskentelyä jatketaan seuraavana pajapäivänä joka on perjantaina 8.4.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Kommenttiosioon voit jättää terveisiä tai ideoita Saimaa-projektiin liittyen.